loading...
روستای چهلخانه
آخرین ارسال های انجمن
mohammad بازدید : 0 شنبه 17 اسفند 1392 نظرات (0)

 
قاطع ترین کلام با نامردمان2  
 
آنگاه با نگا ه تندی به ابو بکر گفت :
"من در روز رستاخیز گریبان تو را خواهم گرفت و حق خویش را از تو باز خواهم ستاند و آن روزی که حاکم خداست و شاهد محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) است روزی که ندامت و پشیمانی بی فایده خواهد بود زود است که متوجه شوید چه کسی را عذاب آخرت خوار و ذلیل می کند."
پس ازاین احتجاج محکم باز خطاب به انصار فرمود:

 

ای گروه مسلمین و ای بازوهای اسلام ! این چه سستی است که درباره ی من اعمال می کنید؟ مگر ازپیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نشنیدید که می فرمود:" مقام عظمت پدر درباره ی اولادش باید رعایت گردد." آیا ارث پدر را از من می گیرند و شما متوجه هستید و صدای مرا می شنوید و یا اینکه صاحب قدرت و نفوذ می باشید و سلاح های برَنده در دست داریداز من دادرسی نمی کنید و مبارزه و جنگ آغاز نمی نمایید با مردمی که نقض پیمان نموده اند و پیروی می کنند از مردم که در صدر اسلام پیغمبر را از خانه خود (مکَه) بیرون کردند؟ آیا از این مردم می ترسید با اینکه سزاوار است فقط از خدا بترسید اگر واقعا به او ایمان دارید . و اینک من دختر پیغمبر شما هستم ( و در صورتی که مرا در گرفتن حقم یاری نکنید) شما را از عذاب سختی که درپیش دارید می ترسانم.
ابابکر گفت :"ای دختر رسول خدا، همانا پدرت نسبت به مؤمنین ، بسیار مهربان و با گذشت و رحیم دل و نسبت به کفار، بسیار شدیدالغضب و سخت گیر بود و شما (خاندان پیامبر را) دوست ندارد، مگر شخص با سعادت و دشمن ندارد، مگر شخص شقی و بد عاقبت ؛ شما عترت پیغمبر ما هستیدو تو ای فاطمه بهترین زنان عالم و پدرت بهترین انبیاء گذشته بود، و تو راستگو می باشی و هرگز دروغ نمی گویی و در عقل و خرد مقام شامخی را دارا هستی و هرگز سزاوار نیست که کسی تو را از حقَت محروم کند، و من خدا را شاهد می گیرم و خداوند به عنوان شاهد کافی است که من خود از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) شنیدم که فرمود:" ما انبیاء هرگز چیزی را به ارث نمی گذاریم ، از طلا و نقره و خانه و زمین و فقط از ما دانش و نصیحت و علم و فضیلت باقی می ماند، و آنچه از متاع دنیویَه باقی بماند مربوط به خلیفه ی بعد از ما خواهد بود و به هر نحو که خواسته باشد در آن تصرف می کند".
ابوبکر چنین ادامه داد: ای فاطمه ! تو بزرگترین زنان عالم عستی و بمنزله ی درختی هستی که طاهر است و صاحب گل های طیَب است، هرگز کسی حق ندارد تو را از مال و اموالت منع کند و تو را ا اصلت ( که از نسل پیامبر (ص) هستی ) جدا کند، حکم توای فاطمه نسبت به اموالت نافذ است و حتی تمام اموال من در تحت اختیار توست و امرت در مورد اموال من هم نافذ است لکن هرگز گمان مبر که من نسبت به دستورات پدرت قدمی بر خلاف بر می دارم .( یعنی بی جهت ، استدلال می آوری و من هرگز فدک را به تو باز نخواهم گرداند.)
پاسخ زهرا (سلام الله علیها) به ابابکر:"سبحان الله ! آیا پدرمن بر خلاف قرآن مجید سخنی می گوید؟ پس با اینکه در قرآن آیات ارث بسیار است،(چنانچه اشاره شد) و به خصوص اینکه قرآن بالصراحه می فرماید:"اولادهای انبیاء گذشته از پدرانشان ارث می برند" چطور ممکن است که پدرمن بر خلاف صریح قرآن فرموده باشد: "ما انبیاء ارث نمی گذاریم."
و اما اینکه ادعا کردی پیغمبران ارث نمی گذارند و آنچه از انان باقی می ماند صدقه است و امر آن صدقات بعد از پیغمبر محوَل به خلیفه او خواهد بود، از چند جهت مخدوش و باطل است:
اول آنکه : این حدیث را پیغمبر کجا فرموده که به غیر از تو و چند نفر از حامیانت، کسی دیگر شنیده است؟
اگر بگویی من این حدیث را در حضور مردم ، دربالای منبر در جواب تو گفتم و اگر حدیث حقیقت نداشت مسلمین اعتراض می کردند،خواهم گفت:
"اولا: اکثر اهل مسجد مردمی منافقند و اسلامشان بغیر از لغلغه زبان چیزی نیست و این کسانی که در مسجد در گرد منبر تو نشسته اند همان کسانی هستند که می خواستند پیغمبر را در درَه ی "عقبه" شهید کنند.
ثانیا : وقتی عمر خالد را مو ظف کرده تا با یکصد نفر با شمشیرهای برهنه ی روی زانوان،به گرد منبر تو بنشینند،چه کسی جرات می کند بر سخنان تو ایرادی بگیرد،هرچند بر خلاف قرآن باشد؟"
دوم اینکه : این حدیث که جعل نموده اید- در مورد اینکه پیغمبران ارث نمی گذارند، باید طوری جعل می کردید که بر خلاف صریح قرآن نباشد و لذا باید می گفتید:" انا من بین الانبیاءلا اورث" یعنی " من از بین  طایفه ی انبیاء ارث نمی گذارم" آن طور که شما جعل نمودید ،بر خلاف منطق قرآن است، زیرا قرآن می فرماید:" وورث سلیمان داود" سوره ی نمل آیه ی 15.                                             و " اولوا الارحام بعضها اولی ببعض فی کتاب الله" سوره ی انفال آیه ی 75.
 و " یوصیکم الله فی اولادکم للذکرمثل حظ الانثیین" سوره ی نساء آیه ی 11. و " ان ترک خیرا الوصیه للوالدین و الاقربین بالمعروف حقاعلی المتقین" سوره ی بقره آیه ی 180 و از قول یحیی می فرماید:"ری هب لی من لدنک ولیا،یرثنی و یرث من آل یعقوب" سوره ی مریم آیه ی 5و6.
 

منبع: مناظرات علمی بین شیعه و سنی، سید علی حسینی قمی

اسرار فدک، محمدباقر انصاری

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دراین وب سایت دوست داریم برای دوستان ومردمان خونگرم روستای چهلخانه محفلی گرم صمیمی آماد کرد باشیم با تشکر از انتخاب شما
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 234
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 65
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 85
  • بازدید کلی : 16,450