ارسال پاسخ
تعداد بازدید 32
نویسنده پیام
mohammad آفلاین

مدیر انجمن
ارسال‌ها : 199
عضویت: 11 /11 /1392
محل زندگی: چهلخانه
سن: 19
شناسه یاهو: mammadgole20@yahoo.com
تشکرها : 2
تشکر شده : 21
آموزش پاورپوینت 2010
آموزش پاورپوینت 2010


درس اول







با ششمین مهارت ICDL در خدمت شما هستیم . در این قسمت می خواهیم نرم
افزار ارائه مطلب یا پاور پوینت را برای شما آموزش دهیم .برنامه Power
Point يکي از برنامه هاي بسته نرم افزاري Office به شمار مي رود که با آن
مي توانيد مجموعه اسلايدهايي که متن را با Clipart ، عکس، صدا، تصوير ، و
حتي جلوه هاي ويژه متحرک را نمايش دهيد.

علاوه بر اينها چون Power Point يک Package است، مي توانيد سند هاي
Word ، کاربرگهاي Excel را به صورت گرافيک و متن و ... به Power Point
اضافه نماييد.



آموزش نرم افزار پاور پوینت بخش اول

در حقيقت Power Point قسمت سمعي – بصري برنامه Office است.
برنامه Power Point با نصب برنامه Office در سيستم شما ديده مي شود.در قسمت
اول یاد می گیرید :

1. ایجاد ، حذف و کپی اسلاید

2. کار با کادرهای متنی ( افکت . سایه . تغییر رنگ چک باکس و ...)

1. برای اجرای برنامه در ویندوز 7 Start>All Program>Microsoft Office>Microsoft Power Point 2010 را اجرا کنید .







نکته : تمام نرم افزارهای مجموعه آفیس تقریبا دارای یک سری ابزار مشترک
هستند که در توضیحات سعی میکنم به آنها اشاره نکنم چون در سری اول آموزش
نرم افزار Word به طور کامل آنها را آموزش داده ام . سعی میکنم خیلی کلی
صحبت کنم تا تا راحت تر بتوانید به مقصد خودتان برسید به عنوان مثال فرض
کنید برای یک اداره قصد دارید یک اسلاید معرفی محصولات را ایجاد کنید من
کلی به شما میگم که برای انجام اینکار باید چکاری انجام بدهید .



بعد از اجرای نرم افزار محیط کاربری برای شما نمایش داده می شود
.همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید کادر وسط صفحه یک اسلاید هست که
تمام طراحی باید در این صفحه صورت بگیره .

قسمت چپ دو گزینه Slides و Outline را مشاهده می کنید فرق این گزینه با هم چیست ؟

Slide مراحل ایجاد یک سند را به صورت برگ به برگ نمایش می دهد .

Outline تما محتویات داخل یک اسلاید را برای شما نمایش می دهد .به تصاویر زیر دقت کنید











شما برای اعمال تغییرات می توانید در پنجره Outline خیلی راحت تر متن خودتان را تغییر دهید .







ایجاد اسلاید جدید

دو روش برای ایجاد اسلاید جدید وجود داره اول در پنجره Slide روی اسلاید خودتون کلید Enter را بزنید

دوم بالای صفحه گزینه New Slides را انتخاب و یکی از فرمت های نمایش را انتخاب نمایید











اجازه بدید کمی بیشتر در مورد 6 آیکون وسط تصویر برای شما توضیح بدهم .







وقتی شما یکی از این 6 آیکون را انتخاب می کنید به عنوان مثال وارد
کردن عکس فقط عکس می توانید وارد اسلاید خودتان کنید اگر قصد وارد کردن چند
موقعیت در یک اسلاید را دارید مثلا عکس . جدول .کلیپ و ... باید از منوی
New Slides یک گزینه را با توجه به طرح خودتان انتخاب نمایید .



















نکته : برای جابجایی اسلایدها کافیست اسلاید مورد نظر خودتان را انتخاب
یا درگ کرده و بالا یا پایین اسلاید مورد نظر خودتان قرار دهید .

برای حذف اسلایدهای کلید Delete را بزنید .

برای ایجاد اسلاید در بین دو اسلاید کلید Enter را بزنید .

برای کپی گرفتن کلید Ctrl را پایین نگاه داشته و اسلاید مورد نظر را
درگ کنید و در جای مناسب قرار دهید یا بر روی اسلاید مورد نظر کلیک راست
گزینه Copy و سپس Paste را بزنید .



کار با کادرهای متنی

بسیاری از شما تا به حال با نرم افزارهای مجموعه آفیس کار
کرده اید و نیاز به تکرار موضوعات چپ یا راست چین کردن مطلب یا تغییر فونت و
رنگ نداریم سعی میکنم به نکته هایی اشاره کنم که در مباحث قبلی وجود
نداشته است .

یک قابلیت در کادرهای متنی که در نرم افزارهای دیگر مجموعه آفیس هم
وجود دارد اما به شکل دیگر Drawing Tools می باشد . شما در این برگه می
توانید ظاهر متن و کادر آنها را با ابزاری که در اختیار شما قرار می دهد
تغییر دهید

در تصاویر زیر سعی میکنم دقیق تر منظرمو به شما منتقل کنم .



یک متن را در چک باکس خودتون به دلخواه تایپ کنید سپس روی مستطیل دور
متن کلیک کنید تا تب Drawing Tools فعال بشه .منوی Drawing Tools را انتخاب
کنید







برای تغییر رنگ چک باکس و شکل آن می توانید از Shape Style استفاده کنید







برای تغییر رنگ متن خودتون می توانید از قسمت WordArt Styles استفاده کنید







شما می توانید به چکس های موجود در صفحه با استفاده از گزینه Shape Effects سایه ، حجم و یا آنها را به صورتی چند بعدی در بیاورید







امضای کاربر : [center][/center]
جمعه 02 اسفند 1392 - 23:22
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
mohammad آفلاین


مدیر انجمن
ارسال‌ها : 199
عضویت: 11 /11 /1392
محل زندگی: چهلخانه
سن: 19
شناسه یاهو: mammadgole20@yahoo.com
تشکرها : 2
تشکر شده : 21
آموزش پاورپوینت 2010
آموزش نرم افزار پاور پوینت بخش دوم

در بخش اول کار با اسلاید و کادرهای متنی در نرم افزار پاور
پوینت آشنا شدید . در این قسمت می خواهم کمی در مورد وارد کردن عکس در نرم
افزار پاور پوینت که تقریبا شبیه نرم افزارهای مجموعه آفیس هست توضیح بدهم .




وارد کردن عکس در پاور پوینت

وارد کردن تصویر در پاور پوینت تقریبا شبیه بیقیه نرم
افزارهای مجموعه آفیس است ولی با کمی تفاوت .بسیار خوب نرم افزار را اجرا
کنید . ابزارهایی که در نرم افزارهای دیگر مجموعه آفیس موجود هست ، از
توضیح در مورد آنها خودداری کرده و به کلیت کار با عکس در نرم افزار پاور
پوینت اشاره می کنم .

1. برای شروع می خواهم یک متن را زیر یک عکس یا دو عکس را انتخاب کرده
یک عکس را به عنوان پایین ترین لایه انتخاب کنم برای انجام اینکار از منوی
Insert بر روی آیکون Picture کلیک کرده و دو تصویر را وارد می کنم .







2. بعد از وارد کردن تصاویربر روی کلید Arrange کلیک کرده 4 گزینه در لیست وجود دارد :

1.Bring To Front : بالاترین آبجکت

2. Send To Back : زیری ترین آبجکت

3. Bring Forward : آبجکت بالایی

4. Send Backward : لایه پایینی











شما متن خودتان هم نیز می توانید به چهار روش بالا در لایه زیرین یا
بالاترین لایه قرار دهید .2. گزینه بعدی در تب Insert که مربوط به تصویر می
شود Screenshot هست که بعد از انتخاب شما می توانید از پس زمینه یا هر
فایل دیگری عکس گرفته و آن را وارد پاور پوینت کنید .(در قسمت اول به طور
کامل توضیح داده شده است ) . اما Photo Album که بوسیله آن می توانیم یک
مجموعه عکس را وارد اسلاید خودمان کنیم و آنها را کنار هم بچینیم . بر روی
آیکون Photo Album کلیک کنید







3. گزینه File Disk را انتخاب و تصاویر مورد نیاز را Select کرده بر روی کلید Insert کلیک کنید











در این صفحه شما می توانید ترتیب نمایش ، چرخش ، کیفیت ، روشنایی و حذف
تصاویر را با استفاده از آیکون هایی که در زیر تصاویر وجود دارد استفاده
کنید .







4. بعد از کلیک بر روی کلید Create آلبوم شما به صورت یک اسلاید مستقل ایجاد می شود







5. حالا اگه دقت کرده باشید گزینه Edit Photo Album فعال می شود . بر روی این گزینه کلیک کنید .







6. بسیار خوب شما در این صفحه در قسمت Pictures Layout می توانید تعیین
کنید که چند تصویر در اسلاید شما نمایش داده شود . 1 عکس .2 عکس . 4 عکس .
2 عکس همراه با تایتل .4 عکس همراه با تایتل یکی را به دلخواه انتخاب کنید







7. در قسمت Frame Shape می توانید یک حالت یا قاب برای تصاویر خود انتخاب نمایید .بر روی کلید Update کلیک کنید







8. یادم رفت در مورد theme تو قسمت Edit Photo Album براتون توضیح بدم .
(در درسهای بعدی به طور کامل توضیح داده می شود) بر روی کلید Browse کلید
کنید و یک تم را به دلخواه انتخاب کنید فقط می خواهم با نحوه کارآشنا بشوید
.بعد از تغییر نحوه ظاهری پس زمینه اسلاید شما تغییر میکنه .







در صورتیکه تصاویر شما دارای اندازه دلخواه نیستند یا می خواهید گوشه
های اضافی تصویر را کمی برش بزنید بر روی تصویر کلیک کرده و از نوار ابزار
بالای صفحه گزینه Crop را انتخاب کنید . در مرحله بعد می توانید کمی از
قسمت هایی تصویر که فکر می کنید اضافی است یا دارای کیفیت مورد نظر نیست را
حذف کنید .















منبع: آسا رایان

امضای کاربر : [center][/center]
جمعه 02 اسفند 1392 - 23:22
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
mohammad آفلاین


مدیر انجمن
ارسال‌ها : 199
عضویت: 11 /11 /1392
محل زندگی: چهلخانه
سن: 19
شناسه یاهو: mammadgole20@yahoo.com
تشکرها : 2
تشکر شده : 21
آموزش پاورپوینت 2010
آموزش نرم افزار پاور پوینت بخش سوم

در بخش اول نرم افزار پاور پوینت کار با کادرهای متنی و ایجاد
اسلاید و در بخش دوم وارد کردن عکس و اعمال تغییرات بر روی تصاویر را به
طور کامل آموزش دادم . در این بخش می خواهم کار با اشکال و ایجاد شکل های
دلخواه در اسلاید با تنظیمات آن را به طور کامل برای شما توضیح بدهم .



کار با اشکال در پاور پوینت

در نرم افزارهای دیگر مجموعه آفیس نیز از گزینه Shape استفاده
کرده ایم اما می خواهیم در این قسمت به طور کامل با کاربرد این ابزار آشنا
شویم .برای شروع نرم افزار پاور پوینت را باز کنید.

1. بعد از اجرایی برنامه ، بر روی گزینه Insert در نوار ابزار کلیک
کرده و گزینه Shape را انتخاب می کنیم .(برای مشاهده تصاویر با سایز اصلی
بر روی آنها کلیک راست کرده گزینه View Image را انتخاب کنید)







همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید برای ترسیم کردن یک شکل
انتخابهای متفاوتی را ، این جعبه ابزار در اختیار شما قرار داده است کافیست
هر کدام از شکل هایی که در لیست زیر مشاهده می کنید انتخاب کرده و در وسط
اسلاید خود بکار ببرید.برای مثال چند نمونه از شکل های موجود در این لیست
را برای شما در وسط اسلاید خودم ترسیم کردم.











2. برای ترسیم خطوط آزاد باید چکار کرد؟ در بعضی از مواقع ممکن است
احتیاج داشته باشید تا یک شکل را خودتان ترسیم کنید برای انجام اینکار نیز
دو ابزار بسیار کاربردی در لیست با نام های Freeform.Scribble وجود دارد .

تفاوت این دو ابزار در این است که با ابزار FreeFormشما می توانید با
درگ کردن یا ایجاد نقاط در اسلاید به شکل دلخواه خود برسید اما ابزار
Scribble این امکان را برای شما فراهم نمی کند یعنی اگر شما در حال درگ
کردن دستتان از روی کلیک راست ماوس برداشته شود کادر شما همان جا نیمه کاره
باقی می ماند. برای درک خودتان یکبار این تمرین را با هر دو ابزار انجام
دهید .







وارد کردن عکس و بافت داخل اشکال ترسیم شده

3. شما می توانید به جای رنگ ، داخل اشکال ترسیمی را با
تصاویر و بافت هایی که به صورت پیش فرض در نرم افزار پاور پوینت وجود دارد
را پر کنید . به تصاویر زیر دقت کنید.







4. چند دایره در وسط اسلاید خود بکشید . بر روی یکی از دایره ها کلیک کرده تا تب Drawing Tools فعال شود .

5. در این تب تنظیمات پیشرفته مربوط به اشکال در نرم افزار پاور پوینت
وجود دارد که می توانید با آنها کار کنید . برای تغییر رنگ داخل اشکال
ترسیمی گزینه Shape Fill را انتخاب کرده و یک رنگ را به دلخواه انتخاب کنید
. در صورتیکه به رنگ بیشتری احتیاج دارید گزینه More Fill Color را انتخاب
کرده و در لیست باز شده به رنگهای بیشتری دسترسی خواهید داشت .







6. می خواهیم داخل دایرهای ترسیم شده یک تصویر یا بافت دلخواه را وارد
کنیم برای انجام اینکار گزینه Shape Fill را انتخاب و بر روی گزینه Picture
کلیک کنید .

شما می توانید تصاویر مورد نظر خودتان را انتخاب و بر روی کلید Open کلیک کنید .















7. برای وارد کردن بافت مورد نظر نیز به همین ترتیب گزینه Shape Fill را انتخاب و از لیست باز شده گزینه Texture را انتخاب کنید .











8. برای تغییر رنگ خط دور دایره ها نیز در تب Drawing Tools از گزینه Shape Outline می توانید استفاده کنید .

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید می توانید رنگ مورد نظر خود را
در طیف نمایش داده شده انتخاب نمایید یا با انتخاب گزینه Weight ضخامت خط
دور اشکال و با انتخاب گزینه Dashes نوع خط را تغییر دهید.







9. در قسمت Shape Effect هم می توانید سایه ، بعد و شفافیت اشکال خود را تغییر دهید .







تراز کردن اشکال کشیده شده

10.برای اینکه اشکال کشیده شده شما در اسلاید در یک راستا
قرار بگیرد کافیست آنها را با پایین نگه داشتن کلید Ctrl انتخاب و کلید
Align را در تب Format انتخاب کنید.از لیستی که برای شما باز می شود با در
نظر گرفتن شکلهای خود می توانید آنها را از بالا، پایین ، راست و چپ تراز
کنید .











همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید اشکال ترسیم شده از سمت راست با هم تراز شده اند .



امضای کاربر : [center][/center]
جمعه 02 اسفند 1392 - 23:23
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
mohammad آفلاین


مدیر انجمن
ارسال‌ها : 199
عضویت: 11 /11 /1392
محل زندگی: چهلخانه
سن: 19
شناسه یاهو: mammadgole20@yahoo.com
تشکرها : 2
تشکر شده : 21
آموزش پاورپوینت 2010
آموزش نرم افزار پاور پوینت بخش چهارم

در این بخش میخواهم کار با Smart Art ، ایجاد جدول و کاربرد
آنها را برای شما کاربران عیزیز توضیح بدهم . قرار بود که در بخش اول یک
آموزش کاربردی و خلاصه و مفید ایجاد کنم که کاربرانی که با این نرم افزار
کم و بیش آشنایی دارند نیازی به خواندن مطالب تکراری نداشته باشند اما
اولیت را بر این گذاشتم که بیشتر دوستان شاید به تازگی با این نرم افزار
آشنا شده باشند و یک آموزش مختصر بدون در نظر گرفتن تمام ابزار شاید کمی
گیج کننده برای افراد مبتدی باشه ولی سعی می کنم در یک یا دو درس بعدی به
جمع بعدی برسم و یک پروژه کامل را برای شما آموزش بدهم .



کار با Smart Art

در بخش های قبلی به طور خلاصه کارکرد Smart Art را توضیح دادم
اما می خواهم در این بخش به طور کامل به این موضوع پرداخته وشما را بیشتر
با این ابزار آشنا کنم . گزینه Smart Art از تب Insert قابل دستیابی است .

1. بر روی تب Insert کلیک کرده و گزینه Smart artرا انتخاب کنید . می
خواهم سر فصل هایی که در اسلاید نمایش داده شود را با Smart art ایجاد کنم
.قبل از هرچیز یک اسلاید جدید از تب Home ایجاد کنید(برای مشاهده تصاویر با
سایز اصلی بر روی آنها کلیک راست کرده گزینه View Image را انتخاب کنید)







2.بر روی کلید Insert Smartart Graphic کلیک کنید.







3.در این صفحه شما می توانید به دلخواه یکی از شکل های مورد نظر را با
توجه به اسلاید خود انتخاب کرده و عناوین مقدمه یا صفحات خود را وارد کنید .

من عناوین اسلایدهایی که می خواهم در پروژه معرفی سایت قرار بگیرد را وارد می کنم .







4. دقت داشته باشید که شما هر اسلایدی که بخواهید در تب Layout می
توانید انتخاب کنید و محدودیتی در انتخاب طرح خود ندارید .برای ایجاد کلید
های بیشتر در Smart art کشیده شده کافیست در تب Design گزینه Add Shape را
انتخاب و یک یا چند کلید قبل و بعد از نقطه مشخص شده ایجاد کنید .

نکته برای ایجاد یک زیر مجموعه همانند تصویر زیر کافیست کلید Add Bullet را بزنید .











5. در قسمت layout در صورتیکه از باکس کشیده شده خود راضی نیست می توانید شکل آن را تغییر دهید.







6. در قسمت Smart Art Style می توانید نوع نمایش باکس کشیده شده را تغییر دهید .







7. در قسمت Change Color می توانید رنگ باکس کشیده را تغییر دهید.







لینک دادن Smart Art به صفحات دیگر

در این قسمت با توجه به تصاویر بالا یک صفحه به نام آموزش نرم
افزارهای کاربردی ایجاد کرده و کلید های Smart Ar که دراین آموزش ساخته
ایم را به صفحه مقصد لینک می دهیم .

8. بر روی متنی که می خواهید به صفحه مقصد لینک دهید کلیک راست کرده گزینه Hiperlink را بزنید.







9.بسیار خوب همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید اگر لینک انتخابی
شما در یک سایت یا وبلاگ باشد می توانید آدرس مورد نظر خود را در قسمت
Address تایپ کنید .







اگر می خواهید به یکی از صفحات اسلاید خود لینک داشته باشید گزینه
Place In this Document را انتخاب کرده و لیست اسلایدهای طراحی شده را به
شما نمایش می دهد با انتخاب هر کدام از آنها و کلید بر روی گزینه Ok لینک
شما ساخته می شود .







برای نمایش اسلاید ساخته شده کلید F5 را از روی کیبرد بزنید .لینک ساخته شده را تست کنید .











وارد کردن جدول

10. کاربا جدول ها در نرم افزار Word 2007 به طور کامل توضیح داده شده است ولی می خواهم در این قسمت توضیحات را کمی کاملتر کنم .

بر روی تب Insert کلیک کرده و گزینه table را انتخاب کنید . یک صفحه
کوچک برای شما نمایش داده می شود .خانه های کوچکی که در تصویر زیر مشاهده
می کنید ستون های یک جدول می باشد بای مثال می خواهیم یک جدول 4×4 ایجاد
کنیم کافیست در جهت های عمودی و افقی 4 مربع را انتخاب نمایید .







11. در صورتیکه تعداد خانه های جدول شما از مربع های کوچک بیشتر بود می
توانید گزینه Insert Table را انتخاب و خانه های جدول خودتان را وارد کنید
.







12. در صورتیکه 2 گزینه بالا کار راه انداز شما نبود و جدول ساخته شده
با جدولی که شما می خواهید متفاوت بود گزینه Draw Table را انتخاب کرده و
جدول خود را ترسیم کنید .







13. برای تغییر و تنظیمات ظاهری جدول یکبار بر روی آن کلیک کرده تا تب
Table Tools فعال شود . حال می توانید در این صفحه در قسمت Table Style
Option ستون های عنوان و ردیف را با رنگ متفاوت نمایش دهید .







14.می توانید در قسمت Table Style تم ظاهری جدول را تغییر دهید .







15. در قسمت Border Style شما می توانید اطلاعات مربوط به خطهای موجود
در جدول های را ویرایش ، حذف ، یا نوع خط نمایش داده شده را تغییر دهید .







16. کافیست بعد از انتخاب خط مورد نظر با قلمی که فعال می شود بر روی
جدول های مورد نظر بکشید یا با ابزار Eraser خط جدول ها را پاک کنید .







منبع: آسا رایان

امضای کاربر : [center][/center]
جمعه 02 اسفند 1392 - 23:26
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
mohammad آفلاین


مدیر انجمن
ارسال‌ها : 199
عضویت: 11 /11 /1392
محل زندگی: چهلخانه
سن: 19
شناسه یاهو: mammadgole20@yahoo.com
تشکرها : 2
تشکر شده : 21
آموزش پاورپوینت 2010
آموزش نرم افزار پاور پوینت بخش پنجم

در بخش های قبلی در مورد ایجاد اسلاید و کار با کادرهای متنی ،
وارد کردن عکس در پاور پوینت ، کار با اشکال و آموزش Smart Art را برای
شما به طور کامل توضیح دادم.در این مرحله می خواهم تغییر ظاهری اسلایدها و
چیدمان یک صفحه را براش شما به طور کامل توضیح بدهم.



تغییر ظاهری اسلاید

1. در مرحله اول نرم افزار را اجرا کرده ، بر روی تب Design کلیک کنید .

شما با انتخاب گزینه Page Setup می توانید اندازه اسلاید ، نمایش طولی و عرضی اسلاید را تغییر دهید

با انتخاب گزینه Slide Orientation اسلاید خودتان را به صورت عمودی یا افقی تنظیم کنید.







2. اما مهمترین بخش در تب Design قسمت Themes می باشد . شما در این بخش
می توانید تغییرات ظاهری اسلاید خودتان را به صورت دلخواه تغییر دهید .
فقط کافیست ماوس خود را در لیستی که در تصویر زیر مشاهده می کنید برده تا
پس زمینه اسلاید شما تغییر کند .











شما در تنظیمات رنگ بندی و چیدمان تم ها هیچ محدودیتی ندارید و هر
تغییری که بخواهید می توانید با انتخاب گزینه Background Styles بدهید .بر
روی Background Styles کلیک کرده و گزینه Format Background را انتخاب می
کنیم .







3. در ویزارد Format Background قسمت اول Fill می توانید پس زمینه رنگی
، گرادیانت ، عکس و بافت اسلاید را تغییر دهید . تنظیمات این ابزار بسیار
ساده بوده فقط کافیست گزینه مورد نظر خودتان را انتخاب کرده و درصدهای آن
را کم یا زیاد کنید تا به اسلاید دلخواه برسید .







4. در صورتیکه گزینه Picture Or Texture را در قسمت Fill تیک بزنید سه گزینه بعدی نیز فعال می شود .







5. با انتخاب سه گزینه قسمت چپ می توانید روشنایی ، رنگ و افکت را نیز تغییر دهید.







6. بیشتر ابزارها در تب های مختلف تکرار شده اند و از توضیح در مورد
آنها خودداری میکنم .شما با انتخاب گزینه Color می توانید طیف رنگی پس
زمینه را مشاهده کنید .کافیست رنگ مورد نظر خودتان را انتخاب کنید .







نحوه نمایش اسلایدها در پاور پوینت

شما در تب transitions می توانید نحوه نمایش اسلایدها را
تعیین کنید به عنوان مثال بعد از نمایش دادن اسلاید اول اسلاید دوم به صورت
مربع مربع نمایش داده شود . بر روی تب transitions کلیک کنید .







6.بسیار خوب شما می توانید در قسمت transitions to this slide حالت های
نمایش را انتخاب کنید .یکی را انتخاب کرده و کلید F5را بزنید .

اگر بخواهید تمام اسلاید ها از یک حالت نمایش استفاده کنند کلید Apply
To All را بزنید . برای اینکه متوجه بشید همه اسلایدها از حالت نمایش
انتخاب شده بهره می برند ، یک ستاره در قسمت سمت چپ اسلاید مشخص می شود.







7. در قسمت Effect Options می توانید نحوه نمایش اسلاید را تغییر دهید
.به عنوان مثال اگر اسلاید شما از سمت راست نمایش داده می شوند می توانید
نوع نمایش را به سمت چپ یا وسط یا هر قسمت دیگر تغییر دهید .







8. دو گزینه دیگر در تب transitions وجود دارد یکی Sound که زمانی بکار
می رود که بخواهید هنگام نمایش اسلاید یک صدا هم پخش شود .دیگری Duration
مدت زمان نمایش اسلاید می باشد .







9. در قسمت Advance Slide اگر تیک گزینه On Mouse Clickرا بزنید دیگر
نیازی نیست در هنگام نمایش اسلایدها کلیک کنید کافیست در قسمت After یک مدت
زمانی را برای نمایش اسلایدها وارد نمایید .







منبع: آسا رایان

امضای کاربر : [center][/center]
جمعه 02 اسفند 1392 - 23:26
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
mohammad آفلاین


مدیر انجمن
ارسال‌ها : 199
عضویت: 11 /11 /1392
محل زندگی: چهلخانه
سن: 19
شناسه یاهو: mammadgole20@yahoo.com
تشکرها : 2
تشکر شده : 21
آموزش پاورپوینت 2010
آموزش نرم افزار پاور پوینت بخش ششم

در بخش آخر می خواهم نحوه اعمال انیمیشن بر روی آبجکت ها و
کار با کلیدهای اکشن باتن را به صورت کامل برای شما توضیح بدهم . یکی از
مهمترین مباحث هم پرینت گرفتن از اسلایدها و تنظیمات پرینت بود که در قسمت
آخر این آموزش به صورت کامل توضیح دادم.



افکت یا انیمیشن بر روی آبجکت ها

1. پاور پوینت را اجرا کنید .از منو بار بالای صفحه روی تب Animation کلیک کنید .







دقت داشته باشید تا آبجکتی را در اسلاید انتخاب نکنید ابزارهای تب
Animation فعال نمی شود .شما می توانید در این صفحه بر روی هر آبجکت یک
انیمیشن اجرا کنید.

2. در قسمت Animation یک حالت را برای نمایش آبجکت خود انتخاب کنید.
بعد از انتخاب حالت نمایش به صورت پیش فرض Animation انتخاب شده به صورت
Preview نمایش داده می شود .

عدد 1 که در تصویر زیر نمایش داده می شود نشانگر این است که اولین آبجکت در اسلاید شما متحرک شده است .







3. تب Animation Panel را فعال کنید تا تغییرات اعمال شده را مشاهده
کنید. شما می توانید با زدن کلید Play تغییرات اعمال شده بر روی آبجکت را
مشاهده کنید .







4. در قسمت Timing می توانید مدت زمان باقی ماندن و سرعت لود شدن انمیشن را در این قسمت تغییر دهید .







5.در بعضی مواقع احتیاج دارید چند آبجکتی که در صفحه دارید به صورت
مربع پشت سرهم اجرا شود به عنوان مثال ابتدا لگو اجرا شود بعد متن پایین
صفحه و بعدش هرچی که توی اسلاید خودتون دارید . اینجا باید به اعدادی که به
آبجکت های شما تعلق گرفته دقت داشته باشید یعنی آبجت اول برای اجرا را عدد
1 قرار بدید و آبجکت های بعدی را به ترتیب اعداشو تغییر بدید برای انجام
اینکار فقط کافیست در قسمت Animation Panel جای اعداد را با توجه به نوع و
ترتیب نمایش با زدن کلید Red-Order تغییر بدید .







6. تو قسمت Add Animation هم برای ورود ، تاکید و پایان یک اسلاید می توانید Animation هایی را در نظر بگیرید .







کلیدهای اکشن باتن ها

در بعضی از مواقع هنگامیکه می خواهید اسلاید خودتان را به
نمایش بگذارید شاید لازم باشد که بخواهید با یک کلید به اسلاید قبلای
برگردید یا با استفاده از یک لینک در صورتی که تعداد اسلایدهای شما زیاد
باشد به صفحات بعدی بروید ، در این مواقع باید چکار کرد ؟ باید از کلیدهای
اکشن باتن استفاده نمود.برای انجام اینکار :

7. بر روی نوار ابزار بالای صفحه Insert کلیک کرده سپس گزینه Shape را
انتخاب می کنیم .پایین لیست Shape همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید
کلیدهای اکشن باتن قرار گرفته است.کافیست با در نظر گرفتن فعالیتی که می
خواهید انجام دهید کلید مورد نظر را انتخاب و هر کجای اسلاید که مد نظر تان
باشد قرار دهید .(برای اینکه کلیدهای شما به صورت مرتب و با یک اندازه
قرار بگیرد کلید Shift را پایین نگاه دارید )







من یک کلید Next یک کلید Back و یک کلید Home به اسلاید خودم اضافه
کردم.وقتی کلید مورد نظر خودتان را روی اسلاید قرار میدهید بلافاصله صفحه
Action Settingفعال می شود . شما در این صفحه می توانید مشخص کنید که بعد
از کلیک کردن بر روی کلید Next اسلاید شما به کدام صفحه برود یا هنگام کلیک
کردن بر روی کلید Next یک موزیک یا یک صدای دلخواه پخش شود .







8. در مرحله بعد کافیست از روی این سه کلید کپی گرفته و در اسلاید های بعدی قرار بدهید .

نکته : شاید بخواهید بعد از کلیک کردن بر روی کلید Home اسلاید دوم یا
هر صفحه ای که مد نظر شما هست نشان داده شود برای انجام اینکار بر روی کلید
Home کلیک راست کرده گزینه Edit Hyperlink را انتخاب کنید .

کافیست در قسمت Hyperlink To: گزینه Slide را انتخاب کرده و از لیستی
که در اختیار شما قرار میدهد یک اسلاید را به عنوان اسلاید خانه انتخاب
کنید .











یک نکته در قسمت View وجود داره که واقعا برای کسانیکه اسلایدهای زیادی
دارند و میخواهند خروجی اسلایدها را مشاهده کنند تا در صورتیکه مشکلی
داشته باشد اونو درستش کنند قسمت Slide Sorter هست .فقط کافیه بر روی کلید
Slide Sorter کلیک کنید تا تمام اسلایدها را مشاهده نمایید تا هر کدام اگه
مشکلی داشته باشند با دابل کلیک کردن روی هرکدام ایرادهاشو بگیرید . بقیه
ابزار هم توضیح داده شده و از تکرار خودداری میکنم .







قسمت آخر پرینت گرفتن از اسلایدها

در بعضی از مواقع لازم است که یک پرینت از اسلاید مورد نظر
خودمان بگیریم و برای کسی بفرستیم برای انجام این کار بر روی منوی File
کلیک کرده و گزینه Print را انتخاب کنید .







همانطور که مشاهده می کنید در این قسمت 4 گزینه وجود دارد که هرکدام دارای تنظیمات خاص خودشان هستند .

در قسمت اول Print All Slide می توانید با انتخاب گزینه اول از تمام صفحات پرینت بگیرید .

Print Selection : فقط از اسلایدهای انتخاب شده پرینت بگیرید .

Print Current Slide : فقط اط اسلایدی که در حال نمایش است یا انتخاب کرده اید پرینت بگیرید .

Custome Range: می توانید شماره صفحات اسلایدها را مشخص کنید و فقط از همان ها پرینت بگیرید .







در قسمت Print Layout می توانید اسلاید انتخاب شده را در یک صفحه ، همراه با متن ، دو یا چند اسلاید در یک صفحه پرینت بگیرید .







درسمت Collated می توانید به صورت پشت سرهم یا سه بار از اسلاید 1 ، سه بار از اسلاید 2 و ... پرینت بگیرید .







در قسمت آخر هم می توانید رنگ اسلاید مورد نظر را به صورت سیاه و سفید یا رنگی پرینت بگیرید .







امضای کاربر : [center][/center]
جمعه 02 اسفند 1392 - 23:27
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :